Nagyon hiányzott már az Excelből ez a lehetőség, hiszen van egy adott beállítás, ahogyan kimutatások elkészülnek, majd mindig egyesével állíthatjuk be a stílust, a formátumot, az elrendezést stb. Ennek viszont vége, ezeket ugyanis meg tudjuk változtatni, így az újonnan elkészülő kimutatások a neked tetsző módon fognak elkészülni. Ehhez viszont 2019-es Excel verzióval, vagy Office 365 előfizetéssel kell rendelkezned.

Ha még nem ismered a kimutatások használatát, olvasd el a Pivot tábla készítése 3 perc alatt bejegyzésünket az excelneked.hu oldalunkon.

Online Excel kimutatás tanfolyam

1. Megjelenítés táblázatos formában

Az alap beállítás a kicsinyített (Comapct) nézet, amelyet a leggyakrabban meg szoktunk változtatni. A Tagolt és a táblázatos is hasznosabb lehet sok esetben.

Az alapbeállításokat az alábbi helyen szerkesztheted: Fájl -> Beállítások -> Adatok -> Alapértelmezett elrendezés szerkesztése gomb. (angol verzióban: File -> Options -> Data -> Edit Default Layout)

kimutatás alapbeállítások

A megjelenő ablakban beállíthatod a részösszegekre, végösszegekre vonatkozó preferenciáidat is. Alatta pedig ott a Kimutatás elrendezése opció, itt a táblázatos elrendezést választottam.

Kimutatás elrendezés alapbeállítás

Ugyanitt gyakran arra is szükség van, hogy az összes elemfelirat ismételje meg, ezt a mellette lévő jelölőnégyzetben adhatod meg: Az összes tételcímke megismétlése.

2. Részösszegek és végösszegek testreszabása

A végösszegeket ugyanebben az ablakban tudod szabályozni, ahogy a részösszegeket is. Itt is könnyedén beállíthatod, hogy a részösszegek például ne jelenjenek meg.

Kimutatás részösszeg és végösszeg

Kattints a Kimutatás beállításai (PivotTable Options) gombra és nézzünk meg még pár lehetőséget! Ekkor a kimutatás beállításai ablak jelenik meg, amely a kimutatáson kattintva is elérhető, itt viszont az összes kimutatásra be tudjuk állítani a lehetőségeket, nem csak egy-egy kimutatásra.

Pivot számformátum

3. Oszlopszélesség megtartása

Elég bosszantó az is, amikor szépen beállítok egy kimutatást, méretezem az oszlopokat, esetleg többet is elhelyezek egymás alá, majd frissítésnél összehúzza az oszlopokat és kezdhetem elölről. A megjelenő ablak első fülén alul láthatod, hogy be van jelölve az Oszlopszélesség automatikus beállítása frissítéskor, innen vedd ki a jelölőt.

Kimutatás oszlopszélesség

4. Üres cellák esetén mit jelenítsen meg

Ugyanezen a lapon megadhatod, hogy az üres cellák helyett mit jelenítsen meg a kimutatás, például nullákat.

Kimutatás üres cellák helyett

Előtte így néz ki:

Kimutatás üres értékek

Utána:

Kimutatás üres cellák helyett

5. Adatfrissítés a fájl megnyitásakor

Az Adatok fülön bejelölheted, hogy frissítse az adatokat a fájl megnyitásakor. Ez akkor kifejezetten fontos még, ha külső adatforrásra hivatkozol.

Kimutatás adatfrissítés megnyitáskor

6: Beállítások importálása meglévő kimutatásból

Ha már van egy olyan kimutatásod, amelyen beállítottad, vagy egyszerűbb neked a menüben, mint itt a testreszabási lehetőségeknél, akkor állítsd be a kívánt formátumot a kimutatásodhoz, és egyszerűen csak importáld azt az alapértékekhez. A formázások után navigálj ugyanide (Fájl -> Beállítások -> Adatok -> Alapértelmezett elrendezés szerkesztése), és az Elrendezés importálásánál kattints bárhova ebbe a kimutatásba, majd az Importálás gombra kattints. Ekkor az Excel automatikusan felismeri ezeket a beállításokat, amiket elvégeztél, átveszi ezeket, nem kell egyesével itt beállítanod és keresgélned. Ha kész, kattints az OK gombra! Hozz létre egy új kimutatást, láthatod, hogy minden olyan beállítást alapértelmezettként hoz, amelyet az előbb elmentettél.

Kimutatás beállításainak importálása

Általában ezek a leggyakoribb beállítások, amiket elvégzünk, de persze mást is beállíthatsz, nézegesd meg a lehetőségeket!

Ha hasznos volt, kérlek, oszd meg másokkal is!