Nagyon hiányzott már az Excelből a Pivot tábla alapbeállításainak módosítási lehetősége, hiszen van egy adott beállítás, ahogyan kimutatások elkészülnek, majd mindig egyesével állíthatjuk be a stílust, a formátumot, az elrendezést stb. Ennek viszont vége, ezeket ugyanis meg tudjuk változtatni, így az újonnan elkészülő kimutatások a neked tetsző módon fognak elkészülni. Ehhez viszont 2019-es Excel verzióval, vagy Office 365 előfizetéssel kell rendelkezned.
Ha még nem ismered a kimutatások használatát, olvasd el a Pivot tábla készítése 3 perc alatt bejegyzésünket az excelneked.hu oldalunkon.
1. Pivot tábla – Megjelenítés táblázatos formában
Az alap beállítás a kicsinyített (Comapct) nézet, amelyet a leggyakrabban meg szoktunk változtatni. A Tagolt és a táblázatos is hasznosabb lehet sok esetben.
Az alapbeállításokat az alábbi helyen szerkesztheted: Fájl -> Beállítások -> Adatok -> Alapértelmezett elrendezés szerkesztése gomb. (angol verzióban: File -> Options -> Data -> Edit Default Layout)

A megjelenő ablakban beállíthatod a részösszegekre, végösszegekre vonatkozó preferenciáidat is. Alatta pedig ott a Kimutatás elrendezése opció, itt a táblázatos elrendezést választottam.

Ugyanitt gyakran arra is szükség van, hogy az összes elemfelirat ismételje meg, ezt a mellette lévő jelölőnégyzetben adhatod meg: Az összes tételcímke megismétlése.
2. Pivot tábla – Részösszegek és végösszegek testreszabása
A végösszegeket ugyanebben az ablakban tudod szabályozni, ahogy a részösszegeket is. Itt is könnyedén beállíthatod, hogy a részösszegek például ne jelenjenek meg.

Kattints a Kimutatás beállításai (PivotTable Options) gombra és nézzünk meg még pár lehetőséget! Ekkor a kimutatás beállításai ablak jelenik meg, amely a kimutatáson kattintva is elérhető, itt viszont az összes kimutatásra be tudjuk állítani a lehetőségeket, nem csak egy-egy kimutatásra.

3. Pivot tábla – Oszlopszélesség megtartása
Elég bosszantó az is, amikor szépen beállítok egy kimutatást, méretezem az oszlopokat, esetleg többet is elhelyezek egymás alá, majd frissítésnél összehúzza az oszlopokat és kezdhetem elölről. A megjelenő ablak első fülén alul láthatod, hogy be van jelölve az Oszlopszélesség automatikus beállítása frissítéskor, innen vedd ki a jelölőt.

4. Pivot tábla – Üres cellák esetén mit jelenítsen meg
Ugyanezen a lapon megadhatod, hogy az üres cellák helyett mit jelenítsen meg a kimutatás, például nullákat.

Előtte így néz ki:

Utána:

5. Pivot tábla – Adatfrissítés a fájl megnyitásakor
Az Adatok fülön bejelölheted, hogy frissítse az adatokat a fájl megnyitásakor. Ez akkor kifejezetten fontos még, ha külső adatforrásra hivatkozol.

6: Pivot tábla – Beállítások importálása meglévő kimutatásból
Ha már van egy olyan kimutatásod, amelyen beállítottad, vagy egyszerűbb neked a menüben, mint itt a testreszabási lehetőségeknél, akkor állítsd be a kívánt formátumot a kimutatásodhoz, és egyszerűen csak importáld azt az alapértékekhez. A formázások után navigálj ugyanide (Fájl -> Beállítások -> Adatok -> Alapértelmezett elrendezés szerkesztése), és az Elrendezés importálásánál kattints bárhova ebbe a kimutatásba, majd az Importálás gombra kattints. Ekkor az Excel automatikusan felismeri ezeket a beállításokat, amiket elvégeztél, átveszi ezeket, nem kell egyesével itt beállítanod és keresgélned. Ha kész, kattints az OK gombra! Hozz létre egy új kimutatást, láthatod, hogy minden olyan beállítást alapértelmezettként hoz, amelyet az előbb elmentettél.

Ha szeretnél további hasznos tippekkel bővülni, olvasd el az 5+1 Hasznos Pivot tábla beállítás feladatokkal bejegyzésünket is.
Általában ezek a leggyakoribb beállítások, amiket elvégzünk, de persze mást is beállíthatsz, nézegesd meg a lehetőségeket!
Ha hasznos volt, kérlek, oszd meg másokkal is!